Parę przykładów z oględzin związanych z wydawanymi ekspertyzami, opiniami oraz wykonywanymi kosztorysami i wycenami.

Renault Megane Coupe
Auto spłonęło po przebiegu kilkunastu kilometrów i paru dniach po zamontowaniu instalacji gazowej w jednym z gdańskich warsztatów zajmujących się instalacjami LPG. Przypadek?

Ford KA
Dziura w obudowie skrzyni biegów to niezbyt częsta usterka. W tym przypadku przyczyną było błędne zamocowanie półosi napędowej skutkującej wypadnięciem jednego z satelitów mechanizmu różnicowego. Efekty widać na zdjęciach. Ponadto ucierpiał także docisk sprzęgła.

Fiat Ducato
Niedokręcona śruba mocująca rolkę prowadzącą pasek rozrządu spowodowała uszkodzenie paska, zerwanie śrub w głowicy i sporo innych uszkodzeń. Koszty naprawy wyliczone zostały na tysiące złotych.

Kia Ceed
Wymiana świec żarowych w dieslu to z pozoru dość prosta czynność. No chyba, że nie da się ich łatwo wykręcić. Tak też było i w tym przypadku. Wszystkie 4 świece się ułamały, a na domiar złego jeden z żarników wpadł do komory spalania co dodatkowo podniosło koszty naprawy auta.

Citroen Berlingo
Urwana szpilka mocująca kółko pośrednie rozrządu spowodowało szereg uszkodzeń w silniku. Począwszy od paska rozrządu oraz jego osłonę poprzez pogięte zawory i popychacze zaworowe aż po zarysowanie i przestawienie faz wałka rozrządu.

Vw Passat 2.0 TDI
Nawet poczciwe, solidne, niemieckie TDI bardzo łatwo można unicestwić. Wystarczy nie dokręcić prawidłowo filtra oleju i katastrofa gotowa. Tak jak w tym przypadku. Po 50 km od rutynowej wymiany oleju wraz z filtrem zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Niestety było już za późno, gdyż przez nieprawidłowe dokręcenie filtra, olej stopniowo wydostawał się z silnika, a pęd powietrza rozprowadził go po całym podwoziu. Diagnoza? Zatarty silnik i całościowa wymiana. Mechanik z pewnością ma się czego wstydzić.

Ford S-Max
Prozaiczna czynność jak uszczelnienie pompy paliwowej układu Common-Rail, która skończyła się przeskoczeniem rozrządu i znacznymi uszkodzeniami. Wystarczyło, by po operacji wymiany
uszczelniacza, pompa została odwrotnie zamontowana w stosunku do wałka(o 180 stopni), a przez to zostały zerwane zęby paska rozrządu i nastąpiło zderzenie tłoków z zaworami. Na głowicy natomiast ujawniono uszkodzenia dźwigienek zaworowych po stronie wydechu. Reasumując – silnik do kapitalnego remontu lub wymiany.

Do góry