W pakiecie „LUKSUSOWYM”, sprawdzanym autem udaję się na hamownię podwoziową lub drogową. Taka wizyta da odpowiedź czy auto ma deklarowaną moc, czy rozwija ją w sposób prawidłowy i czy wszystkie parametry pracy silnika są w normie. Zbadany zostanie także stan turbosprężarki(o ile jest), ciśnienie doładowania, parametry wtryskiwaczy/wtrysku coman rail i wiele innych. To najbardziej kompleksowa możliwość zbadania stanu jednostki napędowej bez jej rozbierania.
W codziennej pracy używam m.in. Diagnoskop Launch X431 PRO umożliwiający pełną diagnostykę sterowników każdego pojazdu, mikroskop elektroniczny firmy Q-scope, który oceni, czy lakier na aucie pomimo prawidłowej grubości, jest fabryczny. Miernik Prodig Tech GL-PRO-6-FAZ, poza dokładym odczytem grubości lakieru na stali oraz aluminium wykrywa też warstwę ocynku, Videoskop Autel MV400, który pozwala zajrzeć w każdy zakamarek komory silnika czy podwozia,
Jeżeli istnieje taka możliwość i pozwalają warunki drogowe dokonuję pomiarów przyśpieszenia sprawdzanego pojazdu od 0 do 100 km/h oraz od 60 do 100 km/h. Dzięki temu można porównać osiągi badanego samochodu z wartościami fabrycznymi. Jest to doskonały wyznacznik mówiący o ogólnej sprawności jednostki napędowej. DRAGY wykorzystuję satelity GPS oraz GLONASS. Jego dokładność to 0,01 sekundy!
Dla pakietów sprawdzania auta: „KOMPAKTOWY”, „WYSOKI” oraz „LUKSUSOWY” dołączamy bezpłatnie kompleksowy raport AutoDNA. Dzięki niemu można dowiedzieć się wielu użytecznych informacji jak: historia szkodowości w Polsce i za granicą, historia serwisowa, ilość poprzednich właścicieli, dokumentacja przebiegów, czy obejrzeć archiwalne zdjęcia pojazdu.
Jeżeli po wstępnej weryfikacji uznam, że sprawdzane auto to przesłowiowy „śmietnik”, czyli jest w złym stanie technicznym i nie nadaje się do zakupu, odstępuję od dalszych czynności i kończę inspekcję. Niewykorzystane środki mogą być wykorzystane na kolejne oględziny, Klient płaci tylko ryczałt za dojazd na terenie Trójmiasta – 100 zł.
Do raportu w pakietach “WYSOKI” i “LUKSUSOWY” dołączam 2-3 filmiki pokazujące poglądowy stan pojazdu. Szczegółowo zostaną pokazane też jego widoczne wady. Dodatkowo Klient zobaczy i usłyszy jak pracuje silnik, niepokojące dźwięki z komory silnika lub układu wydechowego.
Nie jest to płatna opcja, jak u konkurencji. Na życzenie, możliwość bezpłatnego przygotowania oferty ubezpieczenia w czołowych towarzystwach ubezpieczeniowych z możliwością wygodnego wykupienia on-line.
Po zakończeniu oględzin sprzedawanego samochodu podejmę się próby negocjacji ceny. Mając już wiedzę na temat historii auta, jego niedomagań, czy szacowanego wkładu finansowego po ewentualnym zakupie, będę miał sporo argumentów, aby wynegocjować lepszą cenę niż ta wywoławcza z ogłoszenia.